luni, 19 august 2013

" SPIRITUL CHITARELOR "

" Astăzi, rockul este făcut de repetenți . Premianții se afla intr-o vacanta prelungita, lasand pogoane intregi de cultivat manelistilor si muzicantilor de duzina. "  spunea Dana Andronie intr-un articol din anul 2006  ( articolul complet poate fi citit aici : Rockerii de Curtea Veche  )

În toți anii care au trecut , de la publicarea acestui articol și până acum  , lucrurile au rămas aproape neschimbate , lipsa culturii de Rock iși face simțită încă prezența , "artiștii" care vor faimă și recunoaștere imediată au înflorit precum ciupercile după ploaie .

Se uită că în primul rând Rock-ul înseamnă cultura , emancipare , deschiderea minții către noi informații  . Văd un fanatism anti-pragmatic . Înțeleg lucrul ăsta la tineri cu o vârstă fragedă , dar când treci de pragul celor 20 de ani și rămâi la fel de fanatic , e grav prietene .

Fac o mică paranteză , mi-am  adus aminte de o fază întâmplată tot prin 2006 , la concertul celor de la Lostprophets , unde într-o discuție cu o tânără , ajungem la o întrebare de genul : " pe cine ți-ai dori să vezi în concert în România " ...nu mai țin minte răspunsul ei , dar îl țin pe al meu ....eu voiam un event Waters .. la care tipa ma întreabă mirată  :" cine drac este ăsta ? "....ma rog , am încercat eu să-i explic , reușind să o lămuresc doar când am spicuit un vers din " another brick in the wall "  , la care primesc o reacție și mai urâtă ..." ahhh , am auzit de vechitura asta " .....fuck ! dar realiez ca lucrurile nu s-au schimbat mult !

Și totuși nu este dracu așa de negru .

Pe scena Rock Românească au început să reapară trupe cu valoare , cu dorința de a face lucrurile cu profesionalism ( evit să fac nominalizări , pentru a nu omite pe cineva )  , a început să apară un public , chiar dacă este in minoritate ,care știe să aprecieze muzica bună , de calitate , care apreciază actul artistic  . 
Dar REPETENȚII predomină . Repet , nu o să înțeleg fanatismul ăsta tâmpit , care il văd in special la așa numiții " metaliști "  , uitând că "METALUL"  ( fie el  black , death , thrash , etc ) derivă și  se încadrează in genul ROCK , dar asta este o altă discuție , ce poate o vom aprofunda cu altă ocazie .

La fel ca și în articolul Danei Andronie , închei și eu tot cu citatul ăsta :

"Problema cea mare este ca in rock n-au mai aparut lideri. Cineva care sa coaguleze tot ce se intampla, unii sunt hais, altii cea. Nu ca s-ar uri, dar este nevoie de un rocker care sa fie mai in fata. Sa aiba o nemultumire totala despre ceea ce se petrece in societate, exact cum au avut rockerii dinaintea lor. Cine-i opreste? Nu inteleg!" - Florian Pittis

Am fost acuzat de negativism abordând în ultima perioadă temele în modul acesta , DA , SUNT NEGATIVIST spunând lucrurilor pe nume pentru că vreau să văd o schimbare pe scena Rock din România .

,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu